فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۶-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۴۶۴۳
انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۶-۰۴-۱۳۹۴

سبزیجات برگ دار بخورید

سبزیجات برگ دار بخورید
این بررسی ها نشان می دهد توانایی های شناختی افرادی که در وعده های روزانه خود یک یا دو بار از این سبزیجات برگدار سبز استفاده می کنند، ۱۱ سال جوان تر از کسانی است که از این نوع سبزیجات مصرف نمی کنند.
سبزیجات برگ دار بخوریدپژوهش های اخیر گروهی از محققان آمریکایی نشان می دهد که وجود سبزیجات برگ دار سبز در رژیم غذایی روزانه به حفظ توانایی های ذهنی کمک کرده و زوال شناختی را کُند می کند.

برخی از غذاها توانایی بهبود قدرت حافظه انسان را دارا هستند. پژوهش های جدید نشان می دهد که خوردن سبزیجات برگدار سبز می توانند به حفظ توانایی های ذهنی کمک کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه راش ایالات متحده امریکا، به سادگی می توان با افزودن سبزیجات برگدار سبز همچون اسفناج، کلم پیچ، کاهو و برگ های خردل به رژیم غذایی، روند رشد زوال شناختی را در انسان کُند کرد.

علاوه بر این موضوع، تحقیقات فوق برای نخستین بار به بررسی مواد مغذی مسئول این اثر و ارتباط آن با مصرف ویتامین «K» در کُند کردن زوال شناختی پرداخته است.

«مارتا کلر موریس»، سرپرست تیم تحقیق، در این رابطه می گوید: «در حقیقت از دست دادن حافظه و توانایی های شناختی فرد یکی از بزرگترین ترس هایی است که افراد مسن را درگیر خود می کند. افزایش مصرف سبزیجات برگ دار سبز می تواند یک راه بسیار ساده، مقرون به صرفه و غیرتهاجمی برای محافظت مغز انسان در مقابل بیماری های آلزایمر و زوال شناختی محسوب شود.»

محققان این تیم پژوهشی برای دستیابی به نتایج فوق به بررسی رژیم غذایی و توانایی های شناختی بیش از ۹۵۰ نفر از افراد مسن پرداختند و آنها را به مدت ۵ سال تحا نظر داشتند. آنها در این بررسی ها با کاهش قابل توجه میزان زوال شناختی در افرادی که میزان بیشتری از سبزیجات برگدار سبز استفاده می کردند، برخورد نمودند.

این بررسی ها نشان می دهد توانایی های شناختی افرادی که در وعده های روزانه خود یک یا دو بار از این سبزیجات برگدار سبز استفاده می کنند، ۱۱ سال جوان تر از کسانی است که از این نوع سبزیجات مصرف نمی کنند.

هنگامی که اعضای این تیم پژوهشی ارتباط مواد مغذی را با کُند شدن روند زوال شناختی مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که به احتمال زیاد موادی مانند ویتامین K، لوتئین، فولات و بتاکاروتن به حفظ مغز سالم کمک می کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سبزیجات ، قدرت حافظه
ارسال به دوستان
واکنش فدراسیون کشتی به قطعی مکرر برق در کمپ تیم‌های ملی / بدهی ۲۲ میلیاردی برق را گردن ما نیندازید فارس: چرا محسن رضایی به شعام رفت؟ فوت ۶۹ نفر در پی زمین‌لرزه شدید در کلمبیا فورد آئورورا؛ خودرویی از سال 1964 که آینده را پیش بینی کرده بود (+فیلم و عکس) درگذشت فریده شهبازی؛ تصویرگر پیشکسوت کتاب‌های کودک و نوجوان در ۷۵ سالگی شهری عمودی که لوکوربوزیه در دل یک ساختمان ساخت (+فیلم و عکس) ۶ فرمانده عالی رتبه نظامی را بیشتر بشناسید عارف: دشمن منتظر فرصتی برای ضربه زدن به کشورمان خواهد بود/ باید رصد دقیق کرده و به مسئله پدافند غیرعامل نیز توجه بیشتری کنیم سرمایه‌گذاری میلیاردی جف بزوس و شرکا برای خرید سهام باشگاه لیورپول ورود بیش از ۷ میلیون خودرو به گیلان و کاهش چشمگیر وقوع سرقت در استان افشای جزئیات پرونده رسوایی اخلاقی و سوءاستفاده مالی جیانی اینفانتینو تداوم پوشش رایگان بیمه سلامت روستاییان برای دهک‌های یک تا پنج در تهران پلمب «کلبه حیوانات کاسپین» در بندرانزلی و انتقال حیوانات به مکان امن صدور کارت بازی یاسر آسانی؛ گشایش بزرگ در خط هافبک استقلال وال استریت ژورنال: خسارت ۱۳ میلیارد دلاری آمریکا در جنگ علیه ایران