فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۶-۱۱-۱۳۹۳
کد ۳۸۰۵۳۹
انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۶-۱۱-۱۳۹۳

این خاصیت شیر را نمی دانید

این خاصیت شیر را نمی دانید
این یافته ها نشان داد حتی نوشیدن نصف لیوان شیر در روز تاثیر محافظت کننده و پیشگیرانه قدرتمندی در برابر این سرطان دارد.
تحقیقات انجام شده در نیوزلند نشان داد که مصرف روزانه و مداوم شیر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

محققان در مطالعات اخیر دریافتند کودکانی که هر روز مقادیر مشخصی شیر می‌نوشند در بزرگسالی 40 درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند.

این یافته ها نشان داد حتی نوشیدن نصف لیوان شیر در روز تاثیر محافظت کننده و پیشگیرانه قدرتمندی در برابر این سرطان دارد.   

محققان معتقدند مکانیسم این اثر احتمالا مربوط به عملکرد کلسیم است. کلسیم قادر است سلول های سرطانی را نابود ‌سازد و سیستم ایمنی را برای مقابله با این سرطان تحریک کند. البته این اثر مستلزم مصرف روزانه و مداوم شیر می باشد.    

نتایج این مطالعه در نشریه اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده است.

منبع: سیمرغ

برچسب ها: شیر ، سرطان روده بزرگ
ارسال به دوستان
captcha
نیوشا ضیغمی: او دیگر مرد نیست معاون وزیر خارجه خطاب به ترامپ: تا زمانی که به توهم ادامه دهید، ایران به محاصره ادامه خواهد داد پزشکیان: تفاهم‌نامه آتش‌بس با رضایت نیروهای مسلح انجام شد عراقچی: هنوز تصمیمی برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا گرفته نشده است نعیمه نظام دوست: مرد محبوبم گفت برو تراپی قالیباف: با همه وجودم می‌گویم برای من هیچ فرقی بین امام شهید و رهبر معظم انقلاب نیست یحیی سریع: محل تجمع و تسلیحات نیروهای وابسته به عربستان را هدف قرار دادیم ادعای ترامپ: از نظر اقتصادی، ضربه سختی به ایران خواهیم زد/ اگر ایران حمله کند، ما ۱۰۰ برابر سخت‌تر پاسخ خواهیم داد پزشکیان: با موشک نمی‌شود ایران را از بین برد، با اختلاف می‌شود/ اینکه عیب مرا بگویید، هنر نیست خروج موفقیت‌آمیز سوزن از روده کودک ۱۰ ساله در رشت کاخ سفید: ۴۰ کشور با چین در دور زدن تعرفه‌ها همکاری می کنند ترامپ: ناو لینکلن با ناو دیگری جایگزین می‌شود شروع طوفانی استقلال با پیروزی 4 گله مقابل تازه‌وارد‌ها حملات موشکی انصار الله به بندر المخا چرا آلمان نازی دو بمب افکن را به هم چسباند؟ (+عکس)