فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۴-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۶۷۶۱۹
انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۴-۰۹-۱۳۹۳

روغن جامد دشمن چشم شما

عصر ایران
نتیجه سه سال بررسی پژوهشگران روی حدود دو هزار زن ۵۰ تا ۷۹ سال نشان می دهد، افرادی که از روغن های جامد برای طبخ غذا استفاده می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر نابینایی هستند.
پژوهشگران پیش از این نیز ارتباط برنامه غذایی افراد با سلامت بینایی آنان را مطرح کرده بودند.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در تحقیقات خود دریافته‌اند، افرادی که از روغن‌های جامد برای طبخ غذا استفاده می‌کنند، بیش از دیگران در معرض خطر نابینایی هستند.
 
نتیجه سه سال بررسی پژوهشگران روی حدود دو هزار زن ۵۰ تا ۷۹ سال نشان می دهد، افرادی که از روغن های جامد برای طبخ غذا استفاده می کنند، بیش از دیگران در معرض خطر نابینایی هستند. پژوهشگران پیش از این نیز ارتباط برنامه غذایی افراد با سلامت بینایی آنان را مطرح کرده بودند.

به گفته پژوهشگران، مصرف مواد غذایی غنی از چربی های امگا -۳ مانند روغن زیتون و ماهی های چرب بر خلاف چربی های اشباع شده مانند روغن های جامد، به حفظ بینایی افراد کمک می کند.
برچسب ها: روغن جامد ، چشم
ارسال به دوستان
captcha
کاخ سفید: ۴۰ کشور با چین در دور زدن تعرفه‌ها همکاری می کنند ترامپ: ناو لینکلن با ناو دیگری جایگزین می‌شود شروع طوفانی استقلال با پیروزی 4 گله مقابل تازه‌وارد‌ها حملات موشکی انصار الله به بندر المخا چرا آلمان نازی دو بمب افکن را به هم چسباند؟ (+عکس) گران ترین ایستگاه متروی دنیا در محل برج های 11 سپتامبر: کبوتری از جنس نور و فولاد رویترز: عبور ۹ کشتی از تنگه هرمز در روز پنجشنبه با ترتیبات ایران  فرمان و پدال خداحافظ؛ تاکسی های خاص آمازون رسما وارد خیابان ها شدند (+فیلم و عکس) کانادا ۵ مقام ایران را تحریم کرد این تصاویر واقعی هستند / هنر معماری ژاپنی ها برای غلبه بر کمبود فضا ۶۰۰ هزار خودروی فرسوده اسقاط شد؛ رکورد تازه در صنعت خودرو تراکتور ۲ پیکان صفر؛ نکو با برد آغاز کرد عملیات خنثی‌سازی مهمات عمل‌نشده در محدوده نظامی کنارک انجام می‌شود پس از رد توافق غزه از سوی اسرائیل؛ کوشنر راهی اسرائیل و مصر می‌شود فرودگاه قشم آماده ازسرگیری پروازها شد